Wednesday, March 21, 2012

Musim Culik Orang...

Salam.

Tak tahu la kenapa, baru baru ni, banyak kes kes keculikan dilaporkan di akhbar..bermula dengan kes bdak lari dari rumah, merebak ke kes orang orang hilang..bila isu ni jadi panas, mula lah, pola research diluaskan..

bagi saya, memang merisaukan..bila dengar org kena culik, tak rasa meremang ke bulu roma? saya baru je balik sorang sorang slpas Pelancaran oleh Dato Najib ( so funny how people become jakun..hehe), pukul 11 malam, lalu kat Perindu plak tu..

sambil jalan, saya pasang defend,(petua saya la kan..) buat mimik muka hodoh, kembang hidung apa semua, memang lost ayu di situ tak kesah la, jalan pun mcm terencat je org tgk..memang kalau saya tgk saya sendiri jalan, saya pon face palm..sebab apa tau..saya selalu terdetik mungkin nnti ada orang menyelinap senyap senyap dari belakang dan serkup mulut saya dari belakang..dah tu dia minat..takkan dia nak jokes pulak malam malam dan ckap gurau jer..sebab tu kt haruslah memadamkan minat mrk sehingga tahap bawah zero..bayanglah saya dah la pegang pinggan plastik byk kuih mcm tak tau malu( free ma..hehe..).

serius saspen gler ah..saya ada mini heart attack, bila saya perasaan ada bayang bayang mengekori saya, rupa rupanya, bayang saya sendiri..haha..ok, literally  saya rasa mcm jantung saya nak jatuh kot..suspen je kena troll oleh shadow sendiri..

serious do, jgn la jalan sorang sorang malam malam buta bgitu..especially if u r girl..menyesal tak sudah nnti..kalau ter..tetiba..terlupa, eh, asal aku jalan sorang waktu malam nih? cepat cepat ler selawat dan berdoa sepanjang perjalanan, and praktis kan petua saya tu tadi..semoga Allah pelihara kt..

I always believe that we need to prepare before something REALLY happen! sebab tu beg saya penuh dan berat..bagi saya, semua penting la..pakaian pun begitu..tahu kalau plan nak jalan kaki, NEVER EVER pakai comel dan lawa!! biar selekah serabak pun takpe!! waktu ni bukan waktu nak rasa confident..ni waktu nak selamat jerrr..

Based from my experiences, kalau kt dah kena, atau org lain dah penah kena..mesti ambik iktibar dan beringat..sebab selalunya bila kt fikir benda ni tak akan boleh terjadi pada kt, waktu tuh la, dia akan jadi..humble kay..jgn arrogant, kuasa Allah, bila bila pun leh terjadi, even tak make sense..

I'm just concerned, I hate if this happen to me or other women..mahkota kt kan satu je..so....yah...cer kalau dia ajak geng raped ramai ramai? haa...camne tuhh? tak penah terfikir kan..kan..

ok tu jer..My wish,

Hopefully, all girls ada awareness utk jaga diri kt masing masing.. :)

No comments:

Post a Comment