Friday, March 9, 2012

The Biggest lesson I've learnt......

Malam ni, saya belajar banyak..banyak hikmah sekali..syukur Alhamdulillah..

Malam ni, saya belajar banyak dari KakD dan KakHani (roommates saya)..

Betapa kasihnya KakD pada saya, KakHani pada saya...

Mutiara nasihat mereka banyak memberikan semangat kepada saya...

Mereka terima kekurangan saya dan menukarkanya menjadi kebaikan saya...

saya akan pegang kata2 nasihat mereka..saya sangat sangat sayangkan mereka...

mereka lah kawan..mereka lah kakak..

mereka lah sebenar-benar kawan sejati saya....

sewaktu saya dilanda kekecewaan dan kesedihan..

mrk disini memberikan suntikan kasih sayang..

Di sini berada dgn mrk..

hati saya mjadi tenang dan mengingati Allah..

mbuatkan saya tidak putus asa berusaha menjadi baik dan meninggalkan kejahatan..

demikian pula, malam ini, saya mjadi jahat, mereka segera menarik saya semula ke jalan asal..

seolah2 mereka keluarga saya sendiri, tidak mahu saya menjadi jahat..

Mereka menyentuh hati saya sehingga manik manik air mata berguguran tanpa henti..

kerana baru malam ini saya sedar betapa mereka sayangkan saya dan menghargai saya seadanya...

mereka bilang pada saya, macamana org buat apa pun pada kita..

kita tetap ada Allah..

mereka mgkn ada kuasa manusia, tapi kalau saya bersabar dan mengadu pada Allah, saya akan memperoleh jaminan Allah..

malam ini juga, saya sedar betapa pro nya KakD melawan arus deras busuk hati manusia, dia boleh juga berjaya dan gembira..

hanya dengan BERSABAR dan BERDOA..

KakHani walaupun tubuhnya kecil, tapi hatinya BESAR..

sentiasa menyayangi dan bergurau senda dgn saya..
 
 Wahai kakak-kakak ku yang ku kasihi dan hormati..

akan saya pegang nasihat ini sampai  bila bila, dan akan saya turunkan juga pada ahli keluarga saya, Insya Allah...

saya mendoakan semoga Allah memakbulkan segala hajat kakak2 dan saya juga berjanji!

bila saya berjaya kelak, saya akan tolong akak dan keluarga akak sebaik yang mungkin..

hanya ini yang mampu saya lakukan..

selebihnya semoga kakak2, saya doakan mendapat keredhaan Allah dari dunia sampai akhirat..

bahagia, kaya, gembira, tenang, sihat dan sebagainya.....Insya Allah...

TERIMA KASIH KU!!


I love u guys very very very much! xmmmuuaahh!!!!
*cantik rupamu seindah budi mu*

No comments:

Post a Comment