Saturday, March 23, 2013

He will come to you if he meant it....

Salam..



Pada malam buta2 ni...Sy ada  bertanya kawan rapat sy..mengenai seorg lelaki..tapi pendapat dia tidak sama dgn perasaan saya..jadi, saya berbelah bahagi..yg mana yg sy patut ikut? hati saya atau rasional kawan sy?? usually dia memang betul pon..tapi, bila sy buat ikut, saya tidak menjadi diri saya..biarlah sy membuat kesilapan, yg penting sy menjadi diri sy...nanti bila org cakap siapa yg suke buat mcmtu.."oh, tu hanisa lar tu.." like kalau kt terlalu rigid ikut buku..manakah pergi keunikan kt???


haha...saya komplen jer lebih di sini..sebenarnya, dua2 saya tak berani nak buat..so, sy decide tak ikut kata hati mahupun nasihat kawan sy..kerana dua2 pilihan buat sy rasa tak selesa dan bersalah...

Dengan kata lain, sy ingin menyerahkan kpd Allah SWT utk menentukan..solat Istikarah..Kalau sudah jodoh, takkan ke mana..

Lagipun, antara ciri2 lelaki yg saya suka ialah, keberanian dan kepimpinan...dia ada keyakinan diri yg tinggi dan percaya kpd kemampuan diri dia..kalau tegur sy pon tak berani..then, dia bukan jodoh sy..jodoh sy ialah seorg yg berani approach sy..

So, sementara nk tunggu Panglima datang sapa "Assalamualaikum.."

Baik sy memperbaiki diri sy secara total dahulu..soal cinta ni..sy serah bulat2 kpd Allah SWT..sy da tak larat nak cari..biasanya, kalau seorg laki tu benar2 suka pada sy, dia akan berani utk tegur wpon sy nmpak garang atau masam sbb dalaman sy ok jer, siap cair lagi pada jejaka yg berani nk tegur..ce ce ce..serius lah..sekarang susah nak cari lelaki approach perempuan secara depan2..sy suke tau mcmni, cth la, "Assalamualaikum..hai..awak, tempat duduk sebelah awak ni kosong tak? boleh sy duduk sini?" pastu da duduk sebelah sy..ape gi, ajak la borak..tanya nama ke, duduk  mane per semua..sy suke buat kawan baru..xkisah la prmpuan atau laki..tapi, laki tak berani..caner nak kawan..
( suke salahkan laki... _ _ ")

Skrg, sy nak tunggu dia MULAKAN dulu..dia tu bakal suami lah..

Sy pula..sy nak improvekan diri sy..utk masa depan..utk kawin :P

-Pelajaran..nnti ada anak, mak pandai..boleh didik anak2..boleh bantu support suami juge..
-Kurus skit..nak la lawa jugakk..nnti suami tak cari lain..
- Skill rumah tangga..hmm, setakat ni, sy cuma perlu belajar byk jenis lauk je..
-Yg penting skali, tambah ilmu Agama dan iman di hati..bila kt kawin dia krn Allah SWT..jadikan suami utk ditaati, ladang menambahkan pahala, Insya Allah, kt boleh masuk mana2 pintu syurga nnti :)

Cinta sampai ke Syurga~~~

No comments:

Post a Comment