Saturday, March 26, 2011

Diam tidak bermakna sombong

Salam..

aku membentuk satu lagi prinsip ku yg baru..kadangkala aku sendiri terasa diriku kasihan di hina dan di lakukan org sesuka hati..tapi, itu semua adalah salah aku sendiri sebab aku kurang prinsip dlm hidupku..orang layan aku mcm sampah pun aku boleh buat baik jer..adakah ini relevan? di sudut sosial, org akan kata aku bodoh, baik sgt xbertempat, padan muka kau, kau ingat kau mulia la buat baik, ish, xlogik langsung k! aku tahu apa korang fikir, tapi aku dah xpeduli semua tu, kerana aku akan tetap nak contohi akhlak Nabi SAW..mcmana korang rasa xlogik pun, tetap logik di sisi Allah SWT..aku cuma harapkan segala amalan2 ku diberkati dan diterima oleh-Nya.. Insya Allah..

Iman itu dilihat oleh hatinya( niat) dan hatinya dinilai melalui mulutnya dan perbuatannya. Tinggal salah satu, hancur iman..mengarut je org yg ckap aku pergi kelab tp hati aku ada iman..aku xsembahyang tp aku buat byk baik..aku pakai tak pakai tudung tp aku xjahat..hukum tuhan mane boleh pick and choose suka hati je..semua wajib buat, wajib tinggal..kt ni lebih hebat ke dari Allah nak buat mcmtu, itu menghina hukum Allah tu..Astaqfirullahhalazim..semoga aku dan pembaca dijauhi dari perbuatan mcmni..Amin..

jadi kali ini, aku dengan tegas berpendirian bahawa,

1."Pendapat orang lain adalah xsepenting pendapat mu terhadap dirimu sendiri."
2."Diam itu lebih baik dari berckap perkara yg sia2 dan xbaik"


in future, aku akan share lagi sedikit sebanyak pendirian aku agar kt boleh sama2 memperbaiki akhlak dan iman kt sama2 :) Insya Allah..

No comments:

Post a Comment